Lekce jógy

Ashtanga Jóga

Je systém plynulých pozic (ásan), které cvičíme v určitém pořadí. To nás vede ke znovuobjevení našeho plného potenciálu na všech úrovních vědomí: fyzického, psychického i duchovního. Pravidelným cvičením (6× týdně + 1 den odpočinku) získáváme kontrolu nad smysly a hluboké povědomí o svém vlastním já. Důležitou součástí je správné dýchání (volné hluboké dýchání se zvukem Ujjayi), pozice (Ásany), energetické zámky (Bandhy) a směr našeho pohledu (Dristhi).

Mysore

Mysore je tradiční styl učení jógy, předávání vědomostí od učitele postupně přímo každému jednotlivému studentovi jeho individuálním tempem. Student cvičí sám podle své pokročilosti a učitel ho postupně učí další pozice, až se naučí celou sérii. Lekce v mysore stylu jsou určeny pro všechny pokročilosti. Začátečník může očekávat, že jeho první lekce bude trvat cca třicet minut, kdy se naučí pozdravy slunce a závěrečné pozice. Cvičení se bude postupně prodlužovat až na přibližně hodinu a půl.

 

Prana Vashya Jóga

Prana Vashya je autentickou jihoindickou školou jógy, pro kterou je charakteristický důraz na precizní spojení dechu a pohybu. Jedná se o ucelenou sérii hathajógových pozic (ásan), které na tělo působí komplexně a důkladně. Stejně jako pozice samotné jsou důležité i přechody mezi nimi tak, aby byla zachována kontinuita cvičení, dechu a pozornosti. Cílem cvičení je tělo celkově ozdravit, uvolnit a tím pádem i energeticky zprůchodnit. Cvičení je intenzivní, plyne v rytmu hlubokého dechu s relativně krátkými výdržemi v jednotlivých ásanách, typicky na délku 5ti dechů.

Vinyasa Jóga

Vinyasa  Yoga je dynamická forma hathajógy stavějící na vědomém propojení dechu s pohybem. Kultivuje se při ní vnitřní i vnější síla, pracuje se s energií a pozorností, posiluje se vitalita a podporuje se přirozená inteligence těla v plynulém pohybu vedeném dechem. Současně ponechává prostor i pro spontánní, intuitivní pohyb. Vinyasa Flow Yoga spojuje různé sekvence jógových pozic, které posilují i protahují, zpevňují i uvolňují, revitalizují i uklidňují, otevírají a čistí.

Kundalini Jóga

Kundalini jógu, neboli Jógu vědomí, přinesl na Západ v roce 1969 Yogi Bhajan z Indie. Do té doby se předávala jako tajné učení z učitele na žáka v chrámech a klášterech Indie, Nepálu a Tibetu. Nyní  se její výuka rozšířila takřka po celém světě. Prostřednictvím specifických sestav asán (krijí), dechových cvičení (pranayamy), manter a meditací se stimuluje žlázový a nervový systém a tím se zvyšuje naše schopnost tvořit. Probouzí se v nás životní sílu, která vyrovnává nežádoucí účinky každodenního stresu, a pomáhá nám odhalit náš skrytý potenciál. Lekce a kurzy Kundalíni jógy jsou otevřené jak začátečníkům, kteří nikdy jógu necvičili, tak zkušeným jogínům jiných stylů.

Hatha Jóga

Specifický systém jógy, jehož hlavní součástí jsou ásány (pozice těla), pranajama (ovládání dechu) a meditace (zklidnění mysli). Tento systém jogy, znám pod názvem Radža joga (královská jóga pevné vůle a sebekázně), založil Swatmarama Yogin, indický jogín a mudrc z 15. století, který je také původním autorem spisu „Hatha Yoga Pradipika“. Cílem Hatha jógy je očista těla a ducha. Na Západě je Hatha jóga často spojována s filosofií jogy, jejíž podstatou je obnovení spojení individuálního Já (átman) s universálním Bytím (paramátman), které vede k osvícení (mókša).  Hlavním důvodem k praktikování Hatha jógy na Západě je zlepšení mentálního a fyzického zdraví.

Slow Flow Jóga

Lekce plynoucí v rytmu dechu, založená na pohybu jako prostředku k uvolnění nadměrného napětí a komplexnímu zapojení svalů.

 

Power Jóga

Pročistí nervový systém s využitím ásán zapojených do systému pozdravu slunci. Plynutí z jedné pozice do druhé probudí tělo a prozáří mysl. Koncentrací na dech vytvoříte jednotu těla a mysli. V power józe nejde ani tak o dokonalé prodýchání jednotlivých pozic, jako o dynamický a zároveň plynulý přechod z jedné pozice do druhé. Není zde ale pevně stanovena sada cviků, proto se hodiny liší v závislosti na cvičitelích a jejich preferencích.

 

Jogínci

Zkus kouzelnou jógu a buď silný jako lev,
pevný jako strom a pružný jako opice!

 

Holky jóga

Hravou formou lekce jógy pro teens.

 

Rodiče s dětmi

Dopolední hravé cvičení jógy s hudbou, obrázky a příběhy, společně strávený čas.

 

Power jóga muži

Jóga pro muže klade důraz na sílu, dynamičnost a ohebnost. Lekce proto může být i fyzicky náročnější a klade si za cíl vybudovat správné svalové napětí. Svaly se stanou viditelnými, budou funkční a pružné, tak aby rozvíjely sílu, ale zároveň neomezovaly tělo, jak tomu bývá u jiných silových cvičení. Jóga je navíc skvělou variantou či doplňkem k posilování a dalším sportům, jako je například běh, cyklistika a další. Můžete tedy očekávat, že se na lekcích vyřádíte, protáhnete, unavíte a posílíte zároveň.

Jóga pro těhotné

Vyučovaná systémem Andrey Smékalové je ucelený soubor cvičení pro období těhotenství a to od momentu zjištění těhotensvtí až do samého okamžiku porodu. V průběhu cvičení jsou voleny pozice vhodné pro těhotné a v hodině se dýchá plným jógovým dechem. Dále se vyučuje bhastrika pro těhotné. Těhotná žena kdykoliv v průběhu hodiny může přestat cvičit a v klidu si odpočívá. Tento systém zaručuje zachování svalových skupin v průběhu těhotenství a naučí relaxovat.

Hormonální jóga

Je přírodní cesta – sestava cviků vycházejících z hatha jógy, kundalini jógy a tibetských technik práce s energií, která byla vytvořená pro ženy s problémy způsobenými hormonální nerovnováhou a stresem. Obsahuje speciální cviky na reaktivaci produkce a harmonizace hormonů, v důsledku čehož zmírňuje nebo odstraňuje nepříjemné doprovodné symptomy menopauzy a rovněž pomáhá ženám jakéhokoli věku při dalších problémech. Pomáhá jako podpora a příprava na početí, vhodná také pro všechny ženy od 35 let, kdy se hormonální hladina začíná snižovat, jako prevence a nástroj udržení ženského zdraví.

Pilates

Je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Cvičení Pilates je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. Tím, že metoda klade důraz na zpevnění hlubokých břišních svalů jako opory pro páteř, je páteř méně namáhána. Veškerý pohyb zde vychází ze stabilního středu - tzv. Powerhouse (centrum síly) do všech periferních částí těla.

Soukromé lekce

Vyberte si lektora, osobní přístup a styl jógy.

Move Your Body - MYB

Je doslova pohyb bez hranic. Jde o komplexní lekci pohybu, zahrnující prvky kruhového tréninku, crossfitu, TRX, core tréninku, součástí je nácvik pohybových dovedností, rychlosti, ohebnosti a síly.  V tomto originálním stylu cvičení jsem se pokusila zúročit  své dlouholeté zkušenosti s různými druhy pohybu a vybrala to nejlepší a nejúčinnější pro kondici a zdravé tělo. MYB je vhodné pro ženy i muže, při hodinách je možné cviky přizpůsobit individuálně každému z vás podle aktuální kondice a věku. 

ETB - European Tae-bo

Jediné v Pardubicích!!!: Tae-bo je systém, který vznikl z bojových sportů a je přizpůsobený jako  cvičení pro každého.. Jde o soustavu úderů a kopů bez soupeře a procvičíte úplně všechny svaly v těle, i ty, o kterých jste dosud nevěděli. Maximální uvolnění stresu a napětí. Součástí lekce je posilování - hlavně břicha (core).

Slackline

Indoor a outdoor, balancování, chození a skákání na popruhu upevněném mezi dvěma body, nemůžete v dešti ven? Přijďte k nám, my máme slacklinu uvnitř.

Taebo

T - Total - totální odevzdání se všemu co dělám

A - Awarness - uvědomění si sama sebe a světa

E - Excellence - excelentní přístup ke všemu co člověk dělá

B - Body - tělo jako nástroj k absolutní změně

O - Obedience - otevřenost a oddanost vůči své vůli ke změně

TAE-BO je účinný sportovní systém, který nejenže redukuje tělesnou hmotnost a zvyšuje svalovou sílu, ale je i úžasným prostředkem, jak poznat, kde jsou vaše hranice.

TAE-BO jeho hodina je trénink pro všechny věkové i fyzické kategorie. Je jedno, do jaké míry trénink zvládnete. Jste na určité výkonnostní hranici, kterou budete postupně posouvat. Stačí přijít na trénink, najít si místo, připravit si pití, ručník a začít cvičit se sebou a pro sebe.

TAE-BO POŽÍVÁ POHYBY ODLIŠNÝCH BOJOVÝCH UMĚNÍ A PRVNÍ ŘADĚ JE TO SKUPINOVÉ CVIČENÍ BEZ KOMPLIKOVANÉ CHOREOGRAFIE PŘI HUDBĚ. Skrze trénink vytrvalosti, se relativně v krátké době zlepší funkce oběhového systému, schopnosti déle vydržet, vrátí vám pružnost a ohebnost těla, zmenší tukové zásoby a hlavně vás zbaví stresu a je jedno jak na tom jste a kolik máte let. Cílená technika vytrénuje vaše trupové (břišní a zádové) svalstvo a tím se stabilizuje vaše páteř. Ale i ramenní svaly, svaly paží, nohou a hýždí nepřijdou zkrátka. Jednoduše řečeno, je to komplexní systém, který postaví na nohy celé tělo.